Štorklja – Roda
Leto izdelave: 1946, UTVA Pančevo
Konstruktor: ing. Ivo Šoštarič
Konstrukcija: kovinska, lesena
Razpetina: 12,75 m
Dolžina: 6,6 m
Namen: šolsko jadralno letalo
Po uspelih konstrukcijah letal KAVKE leta 1940 ter VRABCA in JASTREBA v letu 1945, ki so se kot šolska in prehodna jadralna letala izredno izkazala, je ing. Šoštarič leta 1946 skonstruiral prvo šolsko dvosedno jadralno letalo pri nas. Zaradi razmaha jadralnega letenja po vojni,
so naši aeroklubi nujno potrebovali tako imenovano »RODO« za začetniško šolanje novih jadralnih pilotov.
Dvosedežno šolsko jadralno letalo Roda ali Štorklja (Roda je bilo bolj udomačeno ime) je obnovil gospod Albin Novak. Trup letala je od Rode, ki je letela v Velenju, krila pa so od postonjske Čavke. Roda in Čavka sta imele enaka krila. Rode niso bile ravno vrhunec tedanje letalske tehnike, vendar pa so omogočale varnejše šolanje začetnikov kot enosedežno letalo Vrabec.
Tehnični podatki:
Razpetina krila ……………….. 12.7 m
Površina krila …………………. 16.7 m2
Obremenitev krila …………… 12 kg/m2
Aeroprofil ………………………… Clark Y mod.
Višina letala ……………………. 2 m
Skupna dolžina letala ……… 7.05 m
Teža praznega letala ………. 125 – 135 kg
Kot planiranja …………………. 15