KB-11 Branko

Leto izdelave: 1954
Konstruktor: ing. Stane Grčar
Konstrukcija: mešana
Razpetina: 10,6 m
Dolžina: 8,52 m
Namen: turistično motorno letalo

Leta 1954 se je pokazala potreba po turističnem letalu, ki bi zadovoljevalo potrebe razvijajočega se gospodarstva. V konstrukcijskem biroju so se jeseni leta 1954 lotili konstrukcije štirisedežnega turističnega letala, ki bi v celoti ustrezalo tem potrebam.

KB-11 Branko

Konstruktorska ekipa pod vodstvom ing. Staneta Grčarja je izdelala vse potrebne načrte, po katerih so v tovarni LIBIS izdelali letalo, ki je vzletelo že naslednje leto.

Projekcije letala KB-11 Branko (Risba: Anton Pavlovčič).

Letalo, ki je bilo razvojni naslednjik letala KB–6 je bilo že v zasnovi namenjeno le turistični dejavnosti razvijajočega se letalstva.
Tako je kljub okvirnim meram, enakim predhodniku, imelo precej zanimivih tehnoloških novosti.

Projekcije letala KB-11 Branko (Vir: Letalstvo na Gorenjskem).

Podvozje tipa tricikel je bilo uvlačljivo, kar je kljub povečani teži dajalo letalu večjo hitrost ob manjši porabi goriva.
Posamezni deli so bili že kovinski, kar je v takratnih skromnih razmerah pomenilo napredek v tehnološkem osvajanju gradnje letal.
V tovarni so zgradili pet letal tega tipa.

KB-11 Branko leškega aerokluba (Vir: Letalstvo na Gorenjskem).

Objave iz iste kategorije: