Čoln na zračni pogon
Pred vami je načrt preprostega čolna, ki vas bo razveseljeval v poletnih mesecih. Škatlasta konstrukcija trupa je enostavna za izdelavo, za pogon pa se uporablja navita guma, ki vrti zračni vijak. Za delo poleg risarskega orodja potrebujete še žagico rezljačo, kos brusnega papirja, lesno lepilo in vodoodporno barvo. Od materiala potrebujete le kos topolove vezane plošče, nekaj smrekovih letvic, jekleno žico in gumo, lesno lepilo in vodoodporno barvo.

Večina delov je iz topolove vezane plošče debeline 3 mm, ki se lepo reže in brusi. Najprej vse dele narišite na vezano ploščo. Oplate trupa so pravokotniki, zato na načrtu niso narisani, poleg risbe pa so za vsak del posebej označene dimenzije (glej PDF). Najprej odrežite dve stranici trupa in ju prilepite na dno pod pravim kotom. Nato prilepite zadnjo stranico in prednje dno trupa. Prednje dno na enem robu obrusite nekoliko poševno, da se lepo prilega na vodoravno dno trupa. Sedaj šele lahko prilepite zgornjo oplato in počakajte, da se lepilo dobro posuši. Vse robove, razen zadnjega spodaj polkrožno obrusite. Zadnji rob spodaj naj bo čim bolj oster, kar preprečuje, da čoln pri večji hitrosti ne bo poskakoval po vodni gladini. Iz vezane plošče izrežite tudi nosilca za gumo in eliso. Prilepite ju na svoja mesta in na trupu ojačite z smrekovimi letvicami dimenzije 5×5 mm, ki jih prilepite na obe strani. Zunanji rob letvice lahko nekoliko obrusite, da dobite trikotno letvico. Na vrh nosilca elise prilepite plastično ali medeninasto cevko, ki jo lahko vzamete tudi od praznega vložka kemičnega svinčnika.

Tako narejen čoln dobro zgladite s finim brusnim papirjem in dvakrat prelakirate s prozornim nitro lakom. Po vsakem nanosu laka, ko se posuši, gladko zbrusite površino. Na koncu celotni čoln prebarvajte z vodoodporno barvo po vašem okusu.
Telo elise naredite iz smrekove deščice, ki jo na obeh straneh zažagate po diagonali. Pazite, da boste na vsaki strani zarezali drugačen kot utora. V te utore prilepite dva kraka elise, ki ju izrežete iz tršega kartona. Na sredini elise in na enem koncu, zvrtajte luknjico premera 1,5 mm. Iz jeklene žice debeline 1 do 1,5 mm ukrivite kljukico, ki bo predstavljala povezavo med gumo in eliso. Najprej ukrivite zanko, žico vstavite v cevko in nanjo nanizajte kroglico ali perlo, ki ste ji prej zvrtali luknjico, da gre lahko na žico. Na žico nataknite še eliso in žico dvakrat ukrivite pod pravim kotom. Ukrivite jo tako, da se bo zadnji konec žice ulegel v drugo luknjico na elisi. Spoj med eliso in žico lahko utrdite tudi z lepilom.
Med zanko na žici in nosilcem gume vstavite gumo, ki naj bo nekoliko ohlapna. Z vrtenjem elise se bo guma pričela navijati in napenjati. Njena elastična sila bo poskrbela, da se bo elisa začela vrteti in to toliko časa, dokler se ne bo vsa guma odvrtela. Pri navijanju bodite pozorni na smer navijanja gume, saj je ravno nasprotna od vrtenja elise. Če boste gumo navili v napačno smer, se bo čoln peljal nazaj. Za doseganje daljšega časa odvijanja gume je najbolje z nekaj poskusi in različnimi gumami ugotoviti najboljši rezultat. Zanimivo je, da je kvaliteta gume najbolj odvisna od hitrosti čolna in trajanja vožnje. Včasih pomaga, da gumo nekoliko namažete z oljem.
Če imate doma kakšno odsluženo igračo v kateri se nahaja majhen elektromotor, lahko z nekaj spremembami naš čoln tudi opremite z motorjem. Namesto cevke na nosilcu elise, pritrdite elektromotor in nanj nataknete eliso. Na zgornji strani v trup izrežite odprtino, skozi katero boste v trup lahko položili baterije. Da se baterije ne bodo zmočile, morate izdelati tudi primeren pokrov, ki ga s štirimi majhnimi vijaki pritrdite na trup. Na pokrov lahko pritrdite tudi stikalo, s katerim boste prižigali motor. Baterije in motor povežite z dvema mehkima žičkama in preverite pravilno smer vrtenja elise. Če se vrti v nasprotno smer, morate samo zamenjati žičke na bateriji in motor se bo zavrtel v nasprotno smer.