Albatros

Razpon: 2650 mm
Dolžina: 1430 mm
Masa: cca 1200 g
Površina: 56,7 dm2
Nosilnost: 21 g/dm2
Material: topol, smreka, balsa
Komande: smer, višina, plin
Motor: premer 28 mm – 300W
Elisa: 11 x 6, zložljivo
Regulator: 30 A
Akumulator: 800 – 2200 mAh/2-3S

Radijsko vodeni jadralni letalski model s pomožnim elektromotorjem je namenjen za termično jadranje. Model je znan po počasnem letenju in izkoriščanju najmanjšega dviganja. Pomočni motor mu omogoča dvig na zadostno višino, nato pa jadra. Dovolj je 15 sekund prižganega motorja in model doseže 300 metrov višine, nato pa brez termike jadra navzdol tudi do 15 minut.

Cena KIT kompleta – 85,40 €
NAROČI
KIT komplet je možno dobiti tudi v trgovini MIBO

Navodila za sestavljanje

ORODJE
Za sestavljanje potrebujete osnovno orodje in nekaj pripomočkov, ki jih najdete doma:
• olfa nož ali skalpel,
• klešče, manjše kladivo,
• brusni papir zrnatosti 150 in 400,
• majhno deščico na katero nalepite brusni papir,
• lepilni trak, prozorna PVC folija
• ščipalke za perilo, bucike,
• belo lepilo za les ali sekundno lepilo,
• likalnik za likanje folije

PRIPRAVA DELOV
Zaradi laserskega razreza so deli izrezani zelo natančno, zato ni potrebnih posebnih priprav.
Z olfa nožem previdno zarežite v mostičke in odstranite dele. Mostičke le narahlo obrusite. Površino obrusite le toliko, da odstranite sledi laserskega razreza.

TRUP
Pred sestavljanjem trupa morate najprej na ravni deski zlepiti skupaj dele 11 in 11a ter 12 in 12a. Najbolje jih je na desko utrditi z bucikami, z ravnilom, pa preverite, da sta oba dela v pravi ravnini.
Ko se lepilo posuši, začnite sestavljati trup v sredini. V utore vstavite rebra T3 in T10 in ju zalepite ter utrdite s sponami. Ta dva dela zagotavljata pravokotnost trupa.
V zadnji del trupa lahko vlepite tudi ostala rebra trupa T4, T5, T6, T7, T8 in T9. Utrdite jih s sponami ali ščipalkami.
Na zadnji del trupa lahko že dokončno zalepite tudi dno T12. Zalepite ga le od rebra T3.
Ko se lepilo posuši, v trup zalepite tudi rebro T2. Na nosu trupa utore na stranicah pobrusite pod rahlim kotom, da vanje lepo sede rebro T1. Zalepite ga na svoje mesto ter z lepilom namažite tudi spoje na dnu trupa. Na vrh trupa prilepite še del T14 ter spoje utrdite z lepilnim trakom. V kabino vstavite del T17 le toliko, da drži pravo obliko trupa, nato pa celotni prednji del trupa trdno ovijte z lepilnim trakom, da so vsi spoji lepo stisnjeni. Najbolje je lepiti z belim mizarskim lepilom za les. Tako zalepljen trup se mora temeljito posušiti.
Ko je lepilo suho, odstranite ves lepilni trak in v notranjost trupa na nosu vlepite trikotne balsine letvice. Te ojačajo trup, saj je ta del kasneje polkrožno obrušen.
Ker je zgornji del trupa še odprt lahko enostavno zalepite tudi bovdne. Potisnite jih skozi luknje v rebrih in jih na stikih zalepite.
Z lepilom namažite spoje na zgornjem delu trupa ter prilepite še zgornjo stranico T13. Trup po celi dolžini hrbta ovijte z lepilnim trakom, da je spoj stisnjen.
V tej točki, ko lepilo še ni suho, morate trup na ravni deski poravnati, da ni zvit. Na ležišče krila in ležišče višinskega stabilizatorja postavite dve ravnili ter trup poravnajte, da sta oba vzporedna. V tem položaju trup pustite da se temeljito posuši.
Skupaj zalepite oba dela pokrova kabine T16 in T17 ter ju utrdite s ščipalkami za perilo. Na zadnji del trupa na ležišču višinskega stabilizatorja prilepite še mizico T20.
Tako zalepljen trup lahko dokončno obrusite. Najprej obrusite pokrov kabine, da lepo sede na svoje mesto, nato pa ga na zadnji strani utrdite z lepilnim trakom. Ta bo omogočal, da bo pokrov ležal v zaprtem položaju. Vse vogale lepo polkrožno obrusite. Prednji del trupa je obrušen bolj močno in v nosu prehaja v okroglo obliko, ki se sklada s spinerjem elise.
Po grobem brušenju na trup pod višinski stabilizator zalepite tudi smučko T18, katero na zunanjih robovih obrusite polkrožno. Ko se lepilo posuši celotni trup še fino obrusite s finim brusnim papirjem.
Na trup še ne lepite nosilcev za gumo T19 ter zadnje mizice krila T21. Te boste zalepili na svoje mesto šele po končanem prekrivanju trupa, saj je na ta način prekrivanje veliko lažje in hitrejše.
Po želji na pokrov kabine prilepite tudi zatič za zapiranje pokrova.

STABILIZATORJI
Smerni in višinski stabilizator sestavljate na enak način. Načrt nalepite na ravno desko ter ga prekrijte s tanko prozorno folijo ali pa prelepite s širokim prozornim lepilnim trakom, da se deli ne bodo zalepili na načrt.
Najprej vsem kosom odrežite mostičke, ki jih držijo v kosu balse ter jih pobrusite. Vse kose razporedite po načrtu, da določite njihove lege, nato pa jih enega za drugim na desko pritrdite z bucikami ter lepite spoje. Tudi stabilizatorje je najbolje lepiti z belim lepilom za les.
Ko se lepilo posuši, odstranite bucike ter obrusite obe površini. Zunanje robove pobrusite v polkrožno obliko. Spoj med stabilizatorjem in krmilom na stabilizatorju mora biti lepo pravokoten. Spoj na krmilih pa obrusite pod kotom, ki bo zagotavljal pregibanje.
Model nima predvidenih šarnirjev, saj se pregib naredi kar pri prekrivanju, s folijo.

KRILO – centroplan
Tudi krilo sestavljate na ravni deski na katero pritrdite načrt in ga prekrijete s prozorno folijo.
Pred pričetkom gradnje iz plošč odstranite vsa rebra ter pobrusite sledi mostičkov. Rebra so vsa označena, zato ne bo težav s sestavljanjem.
Z bucikami najprej na svoja mesta pritrdite spodnje letvice K35 in K37. Bucike zabijte navpično, saj je treba letvice nekoliko dvigniti zaradi usločenosti profila krila. Zadnjo letvico iz vezane plošče debeline 1 mm pritrdite z bucikami ter prednji rob nekoliko dvignite. V pomoč vam je šablona A.
Na svoja mesta začnite nizati rebra in jih na spojih z letvicami zalepite. Za enkrat še ne lepite rebra K1, ki ga boste zalepili na koncu, ko bodo zalepljene tudi oplate na krilu. Rebro K2 zalepite pod kotom, v pomoč imate priloženo šablono.
Ko so vsa rebra zalepljena, v utor zalepite še zgornjo letvico nosilca K35 in prednjo balsino letvico, ki leži v prednjih utorih na rebrih. Na letvico K37 prilepite stojine K43.
V utore v rebrih K2, K3 in K4 vlepite medeninasti cevki za bajonet, nato pa na koncu med letvicama še del K41. Ta del deluje kot omejitev za bajonet, da se ta preveč ne potopi v krilo. Med rebra zalepite še stojine K38. Te morajo biti dobro zalepljene, saj zagotavljajo pravilen spoj med bajonetom in nosilcem krila.
Na spoju centroplana in uške vlepite V- nosilce K39 in K40 ter nanje še rebra K6 in K6a, ki sta malo pod kotom.
Med nosilni letvici K35 zalepite še stojine iz balse, nato pa med rebra še diagonalna rebra K42.
Ko se lepilo dobro posuši lahko izvlečete bucike in odstranite krilo. Iz balsinih ploščic, ki jih opašete, prekrijte še prva tri rebra. Ta oplata zagotavlja trdnost pri pritrjevanju krila z gumo na trup. Sedaj lahko zalepite še rebra K1 ter celotni centroplan obrusite.

KRILO – uške
Uške krila sestavljate na enak način kot centroplan. Za nagib zadnje letvice K34 uporabite le šablono B. Nanizajte rebra, ter jih prilepite na letvice.
Zaključek uške K32 na zadnjem delu poševno obrusite, da se zadnji rob stanjša na 1 mm, zunanje robove pa obrusite polkrožno. Za lepljenje na zadnje rebro K19 uporabite priloženo šablono, saj je zaključek krila zalepljen polkrožno. To mu daje večjo trdnost.
Uške lahko že prilepite na centroplan ter dodaste rebra K6a in K6b. Na načrtu je označeno, da je uška na koncu dvig­njena za 107 mm glede na ravnino centroplana. Pazite, da sta oba krila enaka.

PREKRIVANJE MODELA
Pred prekrivanjem model sestavite, da se prepričate ali vsi deli lepo sedejo skupaj in ali sta krilo ter višinski stabilizator vzporedna.
Krilo zaradi narave zadnjega roba krila začnete prekrivati na zgornji strani. Folija naj na zadnjem robu sega ven za 1 cm, da jo lahko zapognete na spodnjo stran in polikate.
Ukrojite kose folije in z njo prekrijte vse segmente. Če boste uporabili več barv folije, upoštevajte da se med seboj nekoliko prekrivajo med seboj.
Folijo najprej polikate po vseh robovih in šele ko je celotno krilo prekrito z likalnikom ali vročim fenom napnite folijo. Napnite jo najprej na spodnji strani, nato pa krilo na ravni deski obtežite in napnite še zgornjo stran, da se krilo med napenjanjem folije ne zvije.
Višinski in smerni stabilizator prekrijte, vendar spoje, ki se bodo kasneje lepili pustite prazne.
Šele ko je vse lepo prekrito, stabilizatorje prilepite na trup.

MONTAŽA OPREME
V trup privijte motor, eliso in oba servomotorja. Motor povežite z regulatorjem vrtljajev, tega pa s sprejemnikom.
Skozi bovdne potisnite jeklene žice za povezavo med servomotorjem in krmili ter jih na konceh zakrivite v obliki črke S, da se lahko lepo zatakne v ročice. Ročici na krmilih je najbolje zalepiti šele potem, ko ste uredili povezavo s servomotorjem.

LETENJE IN TRIMANJE
Model je namenjen počasnemu jadranju v termiki. Velik V-lom krila mu omogoča zelo stabilno letenje. Tanek, ukrivljen profil in majhna nosilnost krila pa omogočata zelo počasno letenje in veliko fineso.
Zaradi svoje velike stabilnosti model ne zahteva veliko trimanja. Če so vse površine lepo ravne in nič zvite potem je treba zagotoviti le pravo lego težišča in model bo že pri prvem štartu lepo poletel.
Regulatorju vrtljajev morate sprogramirati vklopljeno zavoro, da se motor ob odvzemu plina ustavi, kar omogoča, da se zložljiva elisa sklopi ob trup. Če zavore ne boste vklopili se bo elisa vseeno vrtela kljub ugasnjenemu motorju, saj je centrifugalna sila pri vrtenju elise večja od upora zraka med letenjem. Vrteča elisa pa ustvarja velik upor, ki se zelo pozna pri letalnih lastnostih modela.

Objave iz iste kategorije: