Kategorija: Aerodinamika

  • 11. Zmanjšanje induciranega upora – vitkost krila

    11. Zmanjšanje induciranega upora – vitkost krila

    VLEČKA VRTINCEV Vzrok za nastanek vlečke vrtincev na koncu krila je razlika tlakov pod in nad krilom, medtem, ko ta proizvaja vzgon. Blizu konca krila se zrak z večjim tlakom krožno odklanja navzven in proti nižjemu tlaku na zgornji površini …

  • 12. Zmanjšanje induciranega upora – oblika in zvitje krila

    12. Zmanjšanje induciranega upora – oblika in zvitje krila

    OBLIKA KRILA Oblika krila je daleč najbolj pomemben faktor pri določanju induciranega upora. Pri nekaterih oblikah krila je aerodinamična učinkovitost razpona krila manjša, kot je njegov fizični razpon, to lepo prikazuje risba. Vrtinec na konceh krilakot podaljšek omejenih vrtincev To …

  • 13. Zaključek krila

    13. Zaključek krila

    Zelo težko je oceniti kakšna oblika zaključka krila za določen model je najbolj učinkovita. Če opazujemo zaključke kril na različnih modelih se nam zazdi, da oblika nima nobenega vpliva na letalne lastnosti. Zavedati se moramo, da izdelovalci težijo k privlačnim …

  • 14. Profil krila

    14. Profil krila

    Pogosto modelarji rišejo lasten profil prostoročno ali s preprostimi risarskimi pripomočki. Če lepo zaokroženo narišemo prednji rob in tekoče speljemo zgornjo in spodnjo konturo profila, lahko dobimo tudi uspešen profil za določen model. Vendar pa je takšen rezultat zgolj slučaj, …

  • 15. Ukrivljenost profila

    15. Ukrivljenost profila

    ZMOTE MED MODELARJI Modelarji imajo včasih zmotno mnenje o ukrivljenosti profila. Najboljši primer je profil Clark-Y, ki ima skoraj ravno spodnjo konturo. Ta profil je lahko bolj ukrivljen od profila, ki je tanjši in ima vbočeno spodnjo konturo. Po isti …