2R-121 F-16 falcon
Razpon: 120 cm
Dolžina: 146 cm
Teža: 2,2 kg
Motor: Speed 600
Konstrukcija: stiropor prevlečen s selotejpom
Namen: Eksperimentalni model z vodljivo višino, nagibom in vrtljaji motorja. Celoten model je izrezan iz stiropora in prekrit z barvnim lepilnim trakom. Elektromotor se nahaja na zadnjem delu trupa, na katerem je potisna elisa.
Ideja za ta model je nastala čisto po naključku, ko smo na modelarskem krožku izdelovali leteča krila iz stiropora, ki smo jih oblekli s trakovi lepilnega traku. Porodila se je ideja narediti trup po istem postopku in obenem posneti obliko znanega letala. Ker sem kar nekaj let porabil za prevajanje in študiranje aerodinamike, sem se odločil, da določene teorije in izračune preizkusim na modelu, ki ni standardne oblike. Predvsem nisem želel uporabiti delta miksa na eleronih, zato je bil moj pogoj, da ima model višinski stabilizator. Oblika letala F-16 je bila kot nalašč za to.
Začelo se je risanje in poenostavljanje oblike, da bi bil model čim enostavnejši za izdelavo. Vsi izračuni so kazali, da bi bil model ravno še sposoben leteti. Seveda sem želel uporabiti cenen elektromotor Speed 600. Praktično je bil to prvi model, ki je imel vse izračune narejene preden sem začel z gradnjo.
Zaradi enostavne gradnje je bil model zgrajen v parih dneh in napočil je trenutek resnice, ali teorija aerodinamike drži ali ne. S kolegom sva se odpravila na stezo in poskusila vzlet z roke v visoko travo. Pri prvem štartu je bil motor ugasnjen, da vidim, kako se model sploh obnaša. Z nekoliko premajhno začetno hitrostjo se je z nosom navzdol zaril v travo. V drugem poskusu je že malo zajadral. V tretjem pa sem vklopil motor in model je odlično poletel. Zelo me je presenetila njegova prodornost, okretnost in dobra stabilnost. Predvsem pa je model enostaven za vodenje.
S tako konfiguracijo sem kar nekaj časa letel in celo nastopil na mitingu v Crngrobu. Dan pred nastopom so se mi zmečkale krtačke v motorju, zato sem na hitro iz več motorjev sestavil enega. Po pristanku na mitingu sem šele opazil, da je bila elisa preveč nabita na os motorja in se je drgnila ob ohišje. Zaradi tega je tudi model imel manj moči v zraku. Vsi so mi predlagali uporabo brezkrtačnega motorja in sposodil sem si AXIja 2814, ki ga je napajalo 10 celic. S to konfiguracijo je bilo letenje s tem modelom podobno letenju s pravim reakcijskim modelom. Čeprav je let trajal le 5 minut, pa je bilo v tem času letenje res pravi užitek.
Konstrukcija iz rezanega stiropora in prevlečena z lepilnim trakom je zelo enostavna in hitra za izdelavo, ima pa to slabost, da se hitro postara. Čeprav prenese še tako hude pristanke in je popravilo enostavno, pa je potrebno stalno kontrolirati gibljive dele in hode krmil.
Model je še vedno leteč, trenutno pa je vanj vgrajen brezkrtačni motor Robbe Roxxy 3536-06 z eliso 11×7. S paketom 8 celic kapacitete 2400 mAh, lahko leti 9 minut res odličnega letenja.