2R design
Grafično oblikovanje
Razrez in montaža nalepk
CNC rezkanje
Laserska obdelava
Modelarstvo
Modelarske kategorije
Akrobacije
Aerodinamika
Spletna modelarska šola
Za začetnike
Zgodovina
Modelarstvo
Balonarstvo
Jadralna letala
Motorna letala
Slovenski konstruktorji
Zgodovinski članki
Knjiga
Najbolj brano
Zadnji prispevki
Anketa
Koliko modelov ste že zgradili?
 
Gostovanje
Anja
Andraž
 
Aktualno
Na naslovu www.2r.si nastaja prenovljena spletna stran,
ki bo po dokočanju zamenjala to na naslovu www.modelarstvo.si
 
Modelarstvo arrow Zgodovinski članki arrow Vilko Peternelj
 
Vilko Peternelj Natisni
Od leta 1910, ko so v Avstro-Ogrski uvedli izpite, se vsako leto pojavljajo na spiskih novih pilotov tudi Slovenci, oziroma vsaj imena in priimki, ki jih prenešene iz nemškega zapisa spoznavamo kot slovenske. Za Zablatnikom iz leta 1910 ter Vidmarjem in Stiploškom iz leta 1911 naletimo leta 1912 na Edvina Kranjca, Bogdana Čižka, Jožeta Javorja, Vladimira Petriča, leta 1913 na Franca Kuntnerja, Jožeta Korberja, Janeza Vargo, Karla Sabetiča in morda še na koga - med temi bi bil lahko slovenskega rodu tudi Gustav Klasing (Klasinc?) iz Trsta - leta 1914 pa na Viktorja Knopa, Štefana Huzjana in Alojza Stojana - z njimi zapuščamo pionirska leta letalstva in prehajamo v obdobje prve svetovne vojne.
Vilko Peternelj
Vilko Peternelj
A še med letalci, ki so tedaj opravljali izpite, lahko najdemo koga, čigar začetki v letalstvu sodijo še v pionirski predvojni čas.
Tako naletimo leta 1916 na spisku diplomiranih pilotov na ime Wilhelm Peternely; 18. marca 1916 je dobil pilotsko knjižico z zaporedno številko 334. Gre za Vilka Peternelja iz Cerknega, o katerem vemo, da se je že leta 1910, najkasneje pa 1912 šolal za pilota pri tovarni Rumpler v Berlinu. Pozimi 1911/12 ali leto dni kasneje je doma dogradil brezmotorno letalo in poskušal letati nad zasneženimi pobočji okrog Cerknega. 22. aprila 1913 je na letališču Johannisthal pri Berlinu izgubil hitrost in strmoglavil (po drugih virih mu je zmanjkalo bencina). Letalo se je popolnoma razbilo, pilot pa je bil več ur nezavesten. Nato si je hitro opomogel in je po štirinajstih dneh spet letel. Njegove pilotske sposobnosti so ostale neprizadete, to je dokazal z dvigom 3000 m visoko. Vendar so ga poslali domov na daljše okrevanje. Peternelj je izkoristil ta čas tudi za to, da je v Ljubljani maturiral. V vojsko so ga vpoklicali šele l. 1915. Kot vojni pilot si je prislužil srebrno medaljo za hrabrost. Bil je med najvidnejšimi člani slovite Ljubljanske letalske stotnije (1918/19). Njegovo aktivno letalsko obdobje obsega skupaj s prekinitvami petindvajset let.

Vir: dr. Sandi Sitar; Letalstvo in Slovenci I.
 
< Nazaj   Naprej >

 
 
 
Glavni meni
Modelarstvo
FPV letenje
Moji modeli
Načrti
Moja vzletna steza
Kit kompleti
Članki in nasveti
Modelarski krožek
Alpski pokal ALC
Načrti za otroke
Video filmi
Programi
Dogaja se
2R fly Forum
2R fly forum celostranski
FPV forum
Blog
Mali oglasi
Kazalo strani
Prijava na forum





Pozabil geslo?
Registracija Registriraj se
Obiskovalci
Obiskovalci: 1,275,947 (started: 2006-01-01) Obiskovalci danes: 210 Obiskovalci vceraj: 295 Obiskovalci na dan: Ø 300.03 Max. visitors per day: 1,391 (at (date): 2013-12-04) Max. page views per day: 18,882 (at (date): 2015-12-03) Page views: 8,778,920 Page views today: 984 Page views yesterday: 886 Page views per day: Ø 2,064.33 Page views per visitor: Ø 6.88 Online: 1 Obiskovalci Max. online: 71 (at (date): 2013-08-05, 13:34:08) Page views this page: 4,073 Your own page views: 56 JavaScript enabled: 0% (c) 2006 www.joom.la
Vreme

Vir: rtvslo.si
 
Optimizacija spletne strani, objava novosti tudi na Slovenski digg in web-strani.si