Zadnje objave

Štorklja – Roda

Štorklja - RodaLeto izdelave: 1946, UTVA Pančevo
Konstruktor: ing. Ivo Šoštarič
Konstrukcija: kovinska, lesena
Razpetina: 12,75 m
Dolžina: 6,6 m
Namen: šolsko jadralno letalo

Štorklja - RodaPo uspelih konstrukcijah letal KAVKE leta 1940 ter VRABCA in JASTREBA v letu 1945, ki so se kot šolska in prehodna jadralna letala izredno izkazala, je ing. Šoštarič leta 1946 skonstruiral prvo šolsko dvosedno jadralno letalo pri nas. Zaradi razmaha jadralnega letenja po vojni, Albin Novak na obnovljeni Rodiso naši aeroklubi nujno potrebovali tako  imenovano »RODO« za začetniško šolanje novih jadralnih pilotov.
Dvosedežno šolsko jadralno letalo Roda ali Štorklja (Roda je bilo bolj udomačeno ime) je obnovil gospod Albin Novak. Trup letala je od Rode, ki je letela v Velenju, krila pa so od postonjske Čavke. Roda in Čavka sta imele enaka krila. Rode niso bile ravno vrhunec tedanje letalske tehnike, vendar pa so omogočale varnejše šolanje začetnikov kot enosedežno letalo Vrabec.
Roda
Tehnični podatki:
Razpetina krila ……………….. 12.7 m
Površina krila …………………. 16.7 m2
Obremenitev krila …………… 12 kg/m2
Aeroprofil ………………………… Clark Y mod.
Višina letala ……………………. 2 m
Skupna dolžina letala ……… 7.05 m
Teža praznega letala ………. 125 – 135 kg
Kot planiranja …………………. 15

Roda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ponudba kompletov