2R design
Grafično oblikovanje
Razrez in montaža nalepk
CNC rezkanje
Laserska obdelava
Modelarstvo
Modelarske kategorije
Akrobacije
Aerodinamika
Spletna modelarska šola
Za začetnike
Zgodovina
Modelarstvo
Balonarstvo
Jadralna letala
Motorna letala
Slovenski konstruktorji
Zgodovinski članki
Knjiga
Najbolj brano
Zadnji prispevki
Anketa
Koliko modelov ste že zgradili?
 
Gostovanje
Anja
Andraž
 
Aktualno
Na naslovu www.2r.si nastaja prenovljena spletna stran,
ki bo po dokočanju zamenjala to na naslovu www.modelarstvo.si
 
Modelarstvo arrow Načrti za otroke arrow Plovila arrow Čoln na zračni pogon
 
Čoln na zračni pogon Natisni
Pred vami je načrt preprostega čolna, ki vas bo razveseljeval v poletnih mesecih. Škatlasta konstrukcija trupa je enostavna za izdelavo, za pogon pa se uporablja navita guma, ki vrti zračni vijak. Za delo poleg risarskega orodja potrebujete še žagico rezljačo, kos brusnega papirja, lesno lepilo in vodoodporno barvo. Od materiala potrebujete le kos topolove vezane plošče, nekaj smrekovih letvic, jekleno žico in gumo.
  
Večina delov je iz topolove vezane plošče debeline 3 mm, ki se lepo reže in brusi. Najprej vse dele narišite na vezano ploščo. Oplate trupa so pravokotniki, zato na načrtu niso narisani, poleg risbe pa so za vsak del posebej označene dimenzije. Najprej odrežite dve stranici trupa in ju prilepite na dno pod pravim kotom. Nato prilepite zadnjo stranico in prednje dno trupa. Prednje dno na enem robu obrusite nekoliko poševno, da se lepo prilega na vodoravno dno trupa. Sedaj šele lahko prilepite zgornjo oplato in počakajte, da se lepilo dobro posuši. Vse robove, razen zadnjega spodaj polkrožno obrusite. Zadnji rob spodaj naj bo čim bolj oster, kar preprečuje, da čoln pri večji hitrosti ne bo poskakoval po vodni gladini. Iz vezane plošče izrežite tudi nosilca za gumo in eliso. Prilepite ju na svoja mesta in na trupu ojačite z smrekovimi letvicami dimenzije 5x5 mm, ki jih prilepite na obe strani. Zunanji rob letvice lahko nekoliko obrusite, da dobite trikotno letvico. Na vrh nosilca elise prilepite plastično ali medeninasto cevko, ki jo lahko vzamete tudi od praznega vložka kemičnega svinčnika.
   Tako narejen čoln dobro zgladite s finim brusnim papirjem in dvakrat prelakirate s prozornim nitro lakom. Po vsakem nanosu laka, ko se posuši, gladko zbrusite površino. Na koncu celotni čoln prebarvajte z vodoodporno barvo po vašem okusu.

   Telo elise naredite iz smrekove deščice, ki jo na obeh straneh zažagate po diagonali. Pazite, da boste na vsaki strani zarezali drugačen kot utora. V te utore prilepite dva kraka elise, ki ju izrežete iz tršega kartona. Na sredini elise in na enem koncu, zvrtajte luknjico premera 1,5 mm. Iz jeklene žice debeline 1 do 1,5 mm ukrivite kljukico, ki bo predstavljala povezavo med gumo in eliso. Najprej ukrivite zanko, žico vstavite v cevko in nanjo nanizajte kroglico ali perlo, ki ste ji prej zvrtali luknjico, da gre lahko na žico. Na žico nataknite še eliso in žico dvakrat ukrivite pod pravim kotom. Ukrivite jo tako, da se bo zadnji konec žice ulegel v drugo luknjico na elisi. Spoj med eliso in žico lahko utrdite tudi z lepilom.
   Med zanko na žici in nosilcem gume vstavite gumo, ki naj bo nekoliko ohlapna. Z vrtenjem elise se bo guma pričela navijati in napenjati. Njena elastična sila bo poskrbela, da se bo elisa začela vrteti in to toliko časa, dokler se ne bo vsa guma odvrtela. Pri navijanju bodite pozorni na smer navijanja gume, saj je ravno nasprotna od vrtenja elise. Če boste gumo navili v napačno smer, se bo čoln peljal nazaj. Za doseganje daljšega časa odvijanja gume je najbolje z nekaj poskusi in različnimi gumami ugotoviti najboljši rezultat. Zanimivo je, da je kvaliteta gume najbolj odvisna od hitrosti čolna in trajanja vožnje. Včasih pomaga, da gumo nekoliko namažete z oljem.
   Če imate doma kakšno odsluženo igračo v kateri se nahaja majhen elektromotor, lahko z nekaj spremembami naš čoln tudi opremite z motorjem. Namesto cevke na nosilcu elise, pritrdite elektromotor in nanj nataknete eliso. Na zgornji strani v trup izrežite odprtino, skozi katero boste v trup lahko položili baterije. Da se baterije ne bodo zmočile, morate izdelati tudi primeren pokrov, ki ga s štirimi majhnimi vijaki pritrdite na trup. Na pokrov lahko pritrdite tudi stikalo, s katerim boste prižigali motor. Baterije in motor povežite z dvema mehkima žičkama in preverite pravilno smer vrtenja elise. Če se vrti v nasprotno smer, morate samo zamenjati žičke na bateriji in motor se bo zavrtel v nasprotno smer.

  Pdf oblika za tiskanje
 
< Nazaj   Naprej >

 
 
 
Glavni meni
Modelarstvo
FPV letenje
Moji modeli
Načrti
Moja vzletna steza
Kit kompleti
Članki in nasveti
Modelarski krožek
Alpski pokal ALC
Načrti za otroke
Video filmi
Programi
Dogaja se
2R fly Forum
2R fly forum celostranski
FPV forum
Blog
Mali oglasi
Kazalo strani
Prijava na forum





Pozabil geslo?
Registracija Registriraj se
Obiskovalci
Obiskovalci: 1,274,940 (started: 2006-01-01) Obiskovalci danes: 13 Obiskovalci vceraj: 300 Obiskovalci na dan: Ø 300.06 Max. visitors per day: 1,391 (at (date): 2013-12-04) Max. page views per day: 18,882 (at (date): 2015-12-03) Page views: 8,775,750 Page views today: 66 Page views yesterday: 740 Page views per day: Ø 2,065.36 Page views per visitor: Ø 6.88 Online: 2 Obiskovalci Max. online: 71 (at (date): 2013-08-05, 13:34:08) Page views this page: 8,075 Your own page views: 45 JavaScript enabled: 0% (c) 2006 www.joom.la
Vreme

Vir: rtvslo.si
 
Optimizacija spletne strani, objava novosti tudi na Slovenski digg in web-strani.si