Zadnje objave

Alc

Vsako leto 15. avgusta, ki je dela prost dan, modelarska sekcija Alpskega letalskega centra Lesce – Bled organizira miting malega letalstva. To je največja modelarska prireditev v Sloveniji, ki se jo udeležijo tudi modelarji iz sosednjih držav; Avstrije, Italije, Nemčije in Hrvaške.
Poudarek je na letečih maketah, ki se jih ocenjuje na tleh iz pet metrske razdalje in v zraku, kako se model verodostojno obnaša. Modele ocenjuje strokovna komisija, ki na koncu podeli po tri pokale za vsako zvrst modelov; jadralni, motorni in reaktivni modeli. Zaradi popularizacije tega športa se na prireditvi zvrstijo tudi ostale zvrsti modelov, ki so zanimivi za gledalce.
V letališkem hangarju se odvija razstava modelov. Poudarek je na maketah letal slovenskih proizvajalcev in konstruktorjev, čeprav svoje mesto najdejo tudi ostali zanimivi modeli.
Zadnja leta, so na prireditvi prisotne tudi modelarske trgovine, ki na svojih stojnicah ponujajo modelarski material. Organizira se tudi bovši trg za rabljene modele.

12. Alpski pokal – 2000












13. Alpski pokal – 2001







{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}
{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}
{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}
{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}

14. Alpski pokal – 2002

DC 9Poletanje z modelom DC-9
Marjan Mencinger je po krajšem premoru spet nastopil s svojim občudovanja vrednim modelom DC-9. Model dolžine 5,6 m in razpona kril 4 m je sestavljen iz osmih glavnih delov, ki jih med seboj spajajo številni vijaki in varovalke. Samo ena nepravilna pritrditev lahko privede do nesreče, ki se je na žalost tudi zgodila. Avtor je spregledal varovalke, ki varujejo krila in modelu je v blagem levem zavoju odpadlo levo krilo. Strmoglavil je z višine okoli 100 metrov in se slabe 3 metre od parkiranih vozil zaril v zemljo. V trenutku je bilo izgubljenih več kot 3000 ur marljivega in natančnega dela.Žalostni konecAmfibija Leport
Marjan je na prireditvi prikazal tudi svoj novi amfibijski model v gradnji. Model bo lahko vzletal in pristajal ma vodi ali na asfaltni stezi. Ime nosi ime Leport, ki ponazarja letalsko progo Lesce – Portorož.
Johann OgrisPred štartom






{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}
{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}
{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}
{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}
{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}

15. Alpski pokal – 2003

Bogo ŠtempiharZlin 242Zmagovalec v kategoriji RV jadralnih modelov je bil Bogo Štempihar. Nastopil je s 4 metrskim modelom ASW 15B, ki ga je na zadostno višino povlekel motorni model Zlin 242 v aerozapregi. Motorni model je predstavil Boris Sekirnik, ki ga je pobarval v barvah slovenske vojske. Na prireditvi je bil model še brez oznak, za pogon pa uporablja motor ZDZ z 80 ccm.




{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}
{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}

16. Alpski pokal – 2004











{mosimage cw=100}{mosimage cw=100}

17. Alpski pokal – 2005

PrireditevAerovlekaAkrobacije
Na 17. Alpskem pokalu v Lescah je nastopilo 55 tekmovalcev z modeli vseh zvrsti. Na prireditvi modelarji v glavnem sodelujejo z maketami pravih letal, ki jih ocenjuje strokovna komisija na tleh in v zraku.
F-35Po-2Heinkel He-162
Karl Heinz PlichHelikopter v zrakuHelikopter
Pitts v akcijiLet na nožHeinkel He-162
CaravelleCaraveleCaravelle v zraku
Thomas GeissingerWild HornetSamo Kuder
Extra 330 LPred štartomBrane Lipnik
Vzlet reaktivcaSpitfireLetenje
Detajl kabinePred štartomDogajanje
TončekLepotecPitts

Razstava modelovPiper PawneLeportStarodobniki
TončekZmagovalecDetajl
LojzeF-16Eda V.

18. Alpski pokal – 2006

MatajurJadranLojze
Model letala Matajur pozira pred leškim hangarjem. Matajur je bilo eno najuspešnejših letal slovenskih konstruktorjev in v šestdesetih letih prejšnjega stoletja zelo priljubljeno v slovenskih aeroklubih. Model letala Jadran, ki je lahko vzletalo in pristajalo na vodi ali na kopnem. Motorno letalo Lojzek je skonstruiral Stanko Bloudek, maketo pa je izdelal Albin Novak.
TrojkaKavkaDetajl Kavke
Trojka konstruktorja Borisa Cijana je bilo prvo slovensko povojno letalo, narejeno za aeroklubsko dejavnost. Kavko je skonstruiral Ivo Šoštarič, z modelom pa je na prireditvi letel Anže Melink.
Tonček in KavkaTončekFokker D.VIII
Letalo Tonček je skonstruiral Anton Kuhelj, model pa je izdelal Albin Novak. Na prireditvi je z modelom letel Kristjan Brejc. V aerozapregi je model Tonček na zadostno višino tudi potegnil model Kavka, ki ga je vodil Anže Melink. Na prireditvi ni manjkalo tudi modelov letal iz I. svetovne vojne. Na sliki je Fokker D.VIII, ki je delo Tomaža Cesarja.
Najmanjši modelExtra 330 SFlota helikopterjev
Najmanjši radijsko voden model je predstavil Peter Černič, ki ga poganja motorček Cox 0,3 ccm. Ni pa manjkalo tudi akrobatskih modelov z razponom peko 2 metrov in modelov helikopterjev.
Extra 330 LUltimateHrbtni let
Brane Lipnik je s svojim modelom Extra 330 L pokazal veliko spretnosti pri 3D letenju, najboljši nastop na prireditvi pa je imel Gernot Bruckmann iz Avstrije z modelom Ultimate. S helikopterji so pokazali pravi šov. V hrbtnem letu na višini nekaj centimetrov je pilot z rotorjem počil balon, ki je bil privezan na anteni radijsko vodenega avtomobila.

Igor Florjančič je predstavil domiselni leteči pogrinjek. Kljub začetnim težavam z motorjem mu je let lepo uspel. Model je v glavnem zgrajen iz stiropora in prevlečen z epoksi smolo, ki mu daje zadostno trdnost.
Hot SpotJanko Rant
Največja paša za oči pa so bili reaktivni modeli. Na prvi sliki je model Hot Spot modelarja Sama Kudra, na drugi pa Janko Rant ob svojem modelu, ki nosi oznake ruske akrobatske skupine.

Foto: Marko Malec, Sašo Krašovec, Primož Černe

Ponudba kompletov