2R design
Grafično oblikovanje
Razrez in montaža nalepk
CNC rezkanje
Laserska obdelava
Modelarstvo
Modelarske kategorije
Akrobacije
Aerodinamika
Spletna modelarska šola
Za začetnike
Zgodovina
Modelarstvo
Balonarstvo
Jadralna letala
Motorna letala
Slovenski konstruktorji
Zgodovinski članki
Knjiga
Najbolj brano
Zadnji prispevki
Anketa
Koliko modelov ste že zgradili?
 
Gostovanje
Anja
Andraž
 
Aktualno
Na naslovu www.2r.si nastaja prenovljena spletna stran,
ki bo po dokočanju zamenjala to na naslovu www.modelarstvo.si
 
Modelarstvo arrow Načrti arrow Modeli arrow Komar
 
Komar Natisni
Spominjam se, ko sem pred leti opazoval dva brata, ki sta se na domačem modelarskem letališču učila letenja z motornim modelom, ki je bil zares nenavadne oblike. Po splošnem začudenju nas prisotnih, smo izvedeli, da sta si bratsko razdelila tudi gradnjo modela. En je imel nalogo izdelati krila, drugi pa vse ostalo. In kaj je bilo pri vsem tem najbolj nenavadno, predvsem to, da je bil model narejen po liniji najmanjšega napora in tako poenostavljen, da ga bolj sploh ni možno več poenostaviti s predpostavko, da ohranimo vse varnostne dejavnike. Čeprav je bil model izključno začetniški, nas je vse dodobra navdušil, saj je v zraku pokazal zelo eleganten in stabilen let, ki je za začetniške modele še kako pomemben. Ker pa je od tega preteklo že kar nekaj let, sem na omenjeno idejo modela kar malo pozabil.
komar

S fanti, ki hodijo k modelarskemu krožku in že letijo z RV jadralnimi modeli, smo razmišljati o začetniškem motornem modelu, s katerim bi najhitreje in najceneje napredovali. Njihova največja želja je bila čim krajša in nezahtevna gradnja, saj jim šola pobere veliko časa. Takrat pa sem se spomnil na prej omenjen dogodek in na splošno odobravanje je nastal načrt modela, ki je sedaj pred vami. Naj povem še to, da je model možno zgraditi samo v osmih urah, kar je nam tudi uspelo, in se od prvotnega modela razlikuje samo po tem, da je dodan servomotor za plin, ki naj bi le omogočil nekaj več svobode pri letenju. Ker pa model v zraku izgleda kot nekakšen velik komar, smo ga tako tudi poimenovali.
Za pogon uporablja letalski motorček z prostornino od 1,5 - 2,5 ccm. Za radijsko vodenje pa zadoščajo trije kanali s katerimi krmilimo smer, višino in plin. Kot smo že povedali je gradnja zelo enostavna, zato se kar lotimo izdelave kril.

KRILA:
Klasična gradnja kril nam omogoča zelo lahko konstrukcijo in ne zahteva kompliciranih postopkov, kot je npr. vakumiranje pri krilih z jedrom iz stiropora. Profil je znani Clark-Y, ki je zelo priljubljen za takšne modele. Rebra, ki so vsa enaka, izdelajte v sendviču iz balse 2mm. Iz vezane plošče 2-3mm ali aluminijeve pločevine 2mm izdelajte dva popolnoma enaka profila, ki nam bosta služila kot šabloni za izdelavo ostalih reber v sendviču. Med oba ta rebra vstavite 23 ploščic iz balse 2mm, ki so malo večje od teh šablon. S pomočjo bucik tak sendvič fiksirajte, da se ne bodo ploščice premikale med seboj. To pripnite v primež in z rašpo in brusnim papirjem obdelajte rebra v ustrezno obliko. Pri tem nam šablonski rebri dasta potrebno obliko ostalih reber. Pri tem opravilu ne smemo pozabiti tudi na utor za nosilec, ki ga prav tako izdelamo še v sendviču. Šele, ko smo z obliko reber med šablonama zadovoljni, lahko to konstrukcijo razstavimo in dobimo potrebna rebra za krilo popolnoma enakih oblik. Ker pa je v korenu krila potrebno obe polovici spojiti med seboj, zaradi V-loma krila, je potrebno iz vezane plošče 3mm izdelati še 5 reber K1, ki so enaka ostalim v krilu, le utori za dele K7 in K8 so dodani in računati moramo na oplato iz balse.
komar

Za glavni nosilec nam služi smrekova deščica 5x10 mm, ki mora imeti lepo raščene letnice. Vsako polovico krila bomo sestavljali posebej in šele na koncu spojili med seboj. Zaradi lažjega in natančnejšega sestavljanja krila je potrebno obe polovici krila narisati v naravni velikosti. Na načrtu je to narisano v merilu 1:2, zato morate risati vse še enkrat večje. Tako narisane risbe pripnite na šablonsko desko z risalnimi žebljički. Na risbo lahko sedaj zelo natančno polagamo dele in jih med seboj lepimo. Z bucikami pritrdimo najprej nosilne K4, torzijske K3 in zaključne K5 letvice. Med te pa sedaj lepo nanizajmo rebra K2 iz balse in jih z belim mizarskim lepilom prilepite na omenjene letvice. Ko se lepilo posuši lahko obe polovici krila zlepite med seboj pod kotom, ki ga določata nosilca K7 in K8 iz vezane plošče 4 mm. Eno polovico krila moramo ustrezno podložiti, da se nam med sušenjem krilo ne bo premikalo.
Ta konstrukcija se mora zelo dobro posušiti, zato ne bodimo nestrpni in pustimo sušenju čas. Ko pa se konstrukcija dobro posuši lahko vlepimo še rebra K1 iz vezane plošče in na njih oplato K6 iz balse 1,5 mm. To oplato je najbolje prilepiti kontaktnim lepilom Neostik. Najprej opašimo vse oplate, nato pa vse spoje na rebrih in na oplati tanko namažemo z prej omenjenim lepilom. Počakamo nekaj minut, da se lepilo skoraj posuši in oplate samo lepo pritisnemo na svoje mesto. Tako lepljenje je zelo hitro in učinkovito saj se oplata zelo natančno prilepi na rebra. Z uporabo belega mizarskega lepila se nam balsa napije vode, s katero je to lepilo razredčeno in se primerno naguba. Tako lepljenje tudi ne moremo lepo pritisniti na podlago in rezultat takega lepljenja je neravna površina.
komar

Na konceh kril prilepite blok K9 iz balse in ga lepo obrusite v obliko kaplje, da bo prehod čim lepši. Zaradi možnega trka kril ob tla ta konec krila ojačimo še z dvema trikotnima ploščicama K10.
Krila so tako gotova in jih je potrebno le še prekriti s folijo in jo primerno napeti. Bodite posebej pozorni na morebitno zvitje krila, saj morata biti obe polovici popolnoma enaki. Le to nam bo omogočilo lep in stabilen let.

TRUP:
Trup je pri tem najbolj posrečene konstrukcije in prav to daje modelu tisti čar. Za laika je vpogled na delovanje komand prav zanimivo.
Iz vezane plošče 8mm izdelajte prednji del trupa s predpostavko, da odprtino za motor prilagodite vašemu tipu motorja, ki vam je na razpolago. Če vezane plošče 8mm ne boste dobili, lahko zlepite med seboj dve 4mm plošče. Nadaljevanje trupa je iz polne smrekove letvice, ki naj ima prav tako lepo raščene letnice. Na del T1 jo prilepite z belim mizarskim lepilom in še dodatno ojačite z dvema lesnima vijakoma.
Prednje podvozje prekrivite iz jeklene žice 4mm, na katero s pomočjo sponk pritrdite dvoje koles s premerom okoli 60-70mm. Zadnjo ostrogo okrivite iz jeklene žice 2mm in jo z lesnim vijakom pritrdite na zadnji del trupa. Iz vezane plošče 4mm izdelajte nosilca za podvozje T3 in T4. Del T4 kar prilepite na ploščo T3 z belim lepilom. Del T4 ima notranji utor prilagojen po obliki podvozja. Ko podvozje vstavite v ta utor in to z vijaki M3 privijete na trup, mora biti le to zelo fiksno.
Komar pozimi
Komar s smučkami.

Takoj za nosilcem podvozja prilepite še okroglo letvico ř6mm za pritrditev kril z elastikami. Na zadnjem delu je elastika vpeta kar na spodnji rob trupa, da smrekove letvice ne bi po nepotrebnem oslabili. Da pa bo krilo zaradi V-loma stabilno stalo na trupu, moramo zato na obeh straneh krilo podložiti z dvema letvicama iz balse in ju lepo opasano  prilepiti na trup.
Višinski in smerni stabilizator izrežite iz balse 4mm in ju pravokotno prilepite na trup ter po možnosti še malo ojačite z balsinimi trikotnimi letvicami. Robove primerno obrusite in celotno površino zgladite. Za pregib ne bomo uporabili tečajev saj bomo to naredili s folijo pri prekrivanju. Na koncu, ko bodo stabilizatorji že prekriti s folijo, bomo še pritrdili ročice za komande.
Iz aluminijeve pločevine 2-3mm naredimo še 6 konzol za pritrditev servomehanizmov. Te konzole od spodaj navzgor privijemo z lesnimi vijaki na trup in sicer po dimenzijah vaših servomehanizmov. Tudi luknje za pritrditev le teh naredite po vaših merah. Za povezavo servomehanizmov in krmil uporabimo smrekovo letvico 6x6mm, ki ji na obeh koncih pritrdimo priključke iz jeklene žice 1,2mm. Na zadnji strani je ta žica dvojno zakrivljena, na sprednji pa je potrebno prilepiti nastavek za vilico z navojem, saj le tako lahko natančno strimamo komande. Za pogon komande plina pa uporabite samo konec žice brez letvice, saj je ta komanda dovolj kratka.
komar načrt

Preden na trupu dogradite vse komande in povezave je potrebno celotno leseno konstrukcijo trupa 2-3x prelakirati z dvokomponentnim lakom, da postane neobčutljiv na gorivo, ki zelo rado topi lepila.
Motor pritrdite na trup s pomočjo vijakov, ki jih spodaj stabilizirate z dvema maticama, ki naj bi preprečevala odvijanje zaradi vibracij. S pomočjo elastik pritrdite tudi plastičen rezervoar s kapaciteto približno 1,25 dcl. Priporočljivo je med trup in rezervoar podložiti kos pene, da ublažimo prehod vibracij trupa na rezervoar. Pri prevelikih vibracijah rezervoarja se rado začne gorivo peniti in tako motor dobi preveč osiromašeno mešanico in ne deluje zanesljivo. Povezavo med rezervoarjem in motorjem naredite iz čim krajših silikonskih cevčic.
Ko ste pritrdili vse servomehanizme, jih povežite s sprejemnikom, ki ga dobro obvijte s peno. Prav tako s peno zaščitite tudi akumulator in vse skupaj vstavite v PVC vrečko, ki jo s pomočjo risalnih žebljičkov obesite pod trup. Anteno in priključne kable speljite ven, vendar ne skupaj, da se ne ustvarijo motnje, pač pa anteno izvlecite na zadnji strani, ostale priključke pa na sprednji strani. Anteno s pomočjo bucike fiksirajte na smerni rep, kar pa je je še ostalo naj prosto visi za modelom.
Zaradi občutljivega podvozja je poletanje modela lahko malo težje, zato priporočam, da prve polete naredite iz roke. Model zelo dobro jadra in lahko leti z zelo majhno hitrostjo. Pri neveščem pristajanju se kaj rado zgodi, da se model prevrne na nos in tako hitro lahko zlomimo eliso. Pristajanje vršimo enako kot pri jadralnih modelih, saj bo model kar sam pristal, le če ima dovolj prostora. Pri neveščem pristajanju smo si pomagali tako, da smo v doletu, če je bilo pravilno, motor ugasnili in s tem zavarovali eliso pred možnim lomom.

Načrt v pdf obliki
 
 
< Nazaj   Naprej >

 
 
 
Glavni meni
Modelarstvo
FPV letenje
Moji modeli
Načrti
Moja vzletna steza
Kit kompleti
Članki in nasveti
Modelarski krožek
Alpski pokal ALC
Načrti za otroke
Video filmi
Programi
Dogaja se
2R fly Forum
2R fly forum celostranski
FPV forum
Blog
Mali oglasi
Kazalo strani
Prijava na forum





Pozabil geslo?
Registracija Registriraj se
Obiskovalci
Obiskovalci: 1,301,154 (started: 2006-01-01) Obiskovalci danes: 110 Obiskovalci vceraj: 261 Obiskovalci na dan: Ø 299.70 Max. visitors per day: 1,391 (at (date): 2013-12-04) Max. page views per day: 18,882 (at (date): 2015-12-03) Page views: 8,854,613 Page views today: 388 Page views yesterday: 791 Page views per day: Ø 2,039.53 Page views per visitor: Ø 6.81 Online: 1 Obiskovalci Max. online: 71 (at (date): 2013-08-05, 13:34:08) Page views this page: 18,135 Your own page views: 34 JavaScript enabled: 0% (c) 2006 www.joom.la
Vreme

Vir: rtvslo.si
 
Optimizacija spletne strani, objava novosti tudi na Slovenski digg in web-strani.si