2R design
Grafično oblikovanje
Razrez in montaža nalepk
CNC rezkanje
Laserska obdelava
Modelarstvo
Modelarske kategorije
Akrobacije
Aerodinamika
Spletna modelarska šola
Za začetnike
Zgodovina
Modelarstvo
Balonarstvo
Jadralna letala
Motorna letala
Slovenski konstruktorji
Zgodovinski članki
Knjiga
Najbolj brano
Zadnji prispevki
Anketa
Koliko modelov ste že zgradili?
 
Gostovanje
Anja
Andraž
 
Aktualno
Na naslovu www.2r.si nastaja prenovljena spletna stran,
ki bo po dokočanju zamenjala to na naslovu www.modelarstvo.si
 
Modelarstvo arrow Moji modeli arrow Letalski modeli arrow 2R-105 Fresh
 
2R-105 Fresh Natisni
Fresh
Razpon:
200 cm
Dolžina: 96 cm
Teža: 1,3 kg
Pomožni motor: Enya 1,6 ccm
Konstrukcija: lesen trup, krila s stiroporno sredico
Namen: Začetniški jadralni model za učenje letenja. Imel je krmiljeno le smer in višino. Pomožni motor je bil postavljen na nosilcu nad krilom. Model se je lahko dvigal z visokim štartom, pomožnim motorjem ali na pobočju.

Model, narejen po KIT kompletu, ki ga je izdeloval slovenski modelar, je bil resnično uspešen. Z njim sem opravil kar uspešno šolanje. Preprosta konstrukcija mi ni delala preglavic, sem se pa prvič srečal s prekrivanjem s folijo. Prve polete sem opravil z bližnjega hriba, enako kot model Junior. Zaradi že pridobljenih izkušenj, sem z modelom lahko kar hitro uspešno jadral. Sledilo je štartanje z vrvico, ki sem ga izpopolnil tako, da sem uporabil škripec.

prva ekipa modelarjev, ki se je formirala

Zelo uspešno letenje s tem modelom je navdihnilo še nekaj prijateljev iz vasi, da smo postali kar dobra modelarska ekipa. Mislim, da smo pokupili kar vso zalogo Kit kompletov tega modela. Sprva smo modele startali z vrvico, toda to je počasi postalo naporno. Prijatelj se opogumi in kupi motorček Enja s prostornino 1,76 ccm. Seveda smo vsi ostali sledili njegovemu nakupu. Nad krila smo zmontirali gondolo in nanjo motor.
Fresh
Ker motor ni imel RC uplinjača, je imel le nastavljanje končnih vrtljajev, velikost rezervoarja pa je določala čas delovanja motorja, ki se je vrtel okoli 5 minut. To je bilo več kot dovolj, da smo z modelom leteli skoraj kot z motornim.
Fresh
Po preteku par minut smo model spravili na čim višjo višino in nato z ugasnjenim motorjem jadrali. Čeprav je gondola z motorjem prispevala kar veliko upora, smo velikokrat uspeli z modelom ostati v termiki tudi do pol ure.
Zaradi bližine Jamnika, kjer so takrat predvsem kranjčani veliko leteli na pobočniku, smo se tudi mi hitro ogreli in poskusili tudi to zvrst jadranja. Čeprav model ni bil primeren za tako letenje, pa smo z njim naleteli kar veliko ur. Ni nas motil niti severni veter, v katerem je bilo letenje kar muka, včasih smo leteli celo vzvratno. Zaradi majhne teže in sunkovitega vetra smo modele bolj poskušali obdržati v zraku kot leteli.
Vzlet na pobočju Jamnika
Vzlet na pobočju Jamnika

Na tem pobočju se je zgodilo kar veliko strmoglavljen. Neko nedeljo dopoldne sem odšel letet na Jamnik. Čeprav je bila termika še dokaj šibka, sem z modelom kar lepo jadral. Ko pa sem se odpeljal malo dlje, pa je model prešel v oster zavoj in v špirali do tal. Na srečo je bil model dokaj trpežen in je taka strmoglavlenja uspešno preživel. Vsakič, ko sem preletel nad isto točko se je model enako odzval. Pa kakšnih petih strmoglavljenjih sem le obupal in počasi začel verjeti v radijske motnje. Ko sem nato doma odprl oddajnik, sem hitro ugotovil to motnjo. Žička, ki je povezovala oddajni modul in anteno je bila staknjena. Neverjetno, da je 5 cm dolga antena, kolikor je bila žička dolga, imela domet še vedno okoli 200 metrov.
Letenje na Jamniku
Trd pristanek

Na Jamniku je bilo še kar nekaj nesreč, ki pa se na srečo nikoli niso končali s popolno izgubo modela. Nekoč sem povabil svoja šefa iz službe na letalni dan. Želel sem jima pokazati moj hobi in tako smo se s tem modelom znašli na polju za vasjo.
Pristanek v grmovje
S pomožnim motorjem sem model dvignil na zadostno višino, nato pa oddajnik predal mojemu učencu. Ker je model lepo letel, še lepše pa, če si pustil ročice na komandi pri miru, sta se moja nadrejena učenca hitro naučila osnov in nekako križarila po zraku. Celo popoldne smo tako uspešno križarili, dokler se nista toliko opogumila in pričela z izvajanjem lupingov. Ampak ne samo enega.
Vrtanje petroleja
Enostavno je bilo potegniti za ročico višine in gledati kako model iz enega lupinga prehaja v drugega. Sicer je bilo nekaj težav potem iz akrobacije lepo speljati model, ampak bil sem v bližini in poskušal preko rame reševati primer. Enkrat pa se glavni šef odloči za serijo lupingov in model vedno bolj izgublja na višini, dokler ... ja dokler niso bila tla prenizko in model je vrtal petrolej. Njegova izjava je bila "Ali sem bil samo toliko visoko!" To je dokaz kako majhen zorni kot gledanja ima modelar začetnik. Od modela so ostala cela le krila, trup in repne površine pa zmaličene, da jih ni bilo vredno več popravljati.
Krila še vedno hranim za spomin, ostalo pa je šlo le še v peč.

 

 
< Nazaj   Naprej >

 
 
 
Glavni meni
Modelarstvo
FPV letenje
Moji modeli
Načrti
Moja vzletna steza
Kit kompleti
Članki in nasveti
Modelarski krožek
Alpski pokal ALC
Načrti za otroke
Video filmi
Programi
Dogaja se
2R fly Forum
2R fly forum celostranski
FPV forum
Blog
Mali oglasi
Kazalo strani
Prijava na forum





Pozabil geslo?
Registracija Registriraj se
Obiskovalci
Obiskovalci: 1,292,827 (started: 2006-01-01) Obiskovalci danes: 318 Obiskovalci vceraj: 295 Obiskovalci na dan: Ø 300.03 Max. visitors per day: 1,391 (at (date): 2013-12-04) Max. page views per day: 18,882 (at (date): 2015-12-03) Page views: 8,829,299 Page views today: 967 Page views yesterday: 785 Page views per day: Ø 2,049.07 Page views per visitor: Ø 6.83 Online: 3 Obiskovalci Max. online: 71 (at (date): 2013-08-05, 13:34:08) Page views this page: 3,368 Your own page views: 19 JavaScript enabled: 0% (c) 2006 www.joom.la
Vreme

Vir: rtvslo.si
 
Optimizacija spletne strani, objava novosti tudi na Slovenski digg in web-strani.si