Leto izdelave: 1946, UTVA Pančevo Konstruktor: ing. Ivo Šoštarič Konstrukcija: kovinska, lesena Razpetina: 12,75 m Dolžina: 6,6 m Namen: šolsko jadralno letalo
Po uspelih konstrukcijah letal KAVKE leta 1940 ter VRABCA in JASTREBA v
letu 1945, ki so se kot šolska in prehodna jadralna letala izredno
izkazala, je ing. Šoštarič leta 1946 skonstruiral prvo šolsko dvosedno
jadralno letalo pri nas. Zaradi razmaha jadralnega letenja po vojni, Albin Novak na obnovljeni Rodi so
naši aeroklubi nujno potrebovali tako imenovano »RODO« za začetniško
šolanje novih jadralnih pilotov. Dvosedežno šolsko jadralno letalo Roda ali Štorklja (Roda je bilo bolj udomačeno ime) je obnovil gospod Albin Novak. Trup letala je od Rode, ki je letela v Velenju, krila pa so od postonjske Čavke. Roda in Čavka sta imele enaka krila. Rode niso bile ravno vrhunec tedanje letalske tehnike, vendar pa so omogočale varnejše šolanje začetnikov kot enosedežno letalo Vrabec. Tehnični podatki: Razpetina krila .................... 12.7 m Površina krila ...................... 16.7 m2 Obremenitev krila ............... 12 kg/m2 Aeroprofil .............................. Clark Y mod. Višina letala ......................... 2 m Skupna dolžina letala ......... 7.05 m Teža praznega letala .......... 125 - 135 kg Kot planiranja ...................... 15
|