2R design
Grafično oblikovanje
Razrez in montaža nalepk
CNC rezkanje
Laserska obdelava
Modelarstvo
Modelarske kategorije
Akrobacije
Aerodinamika
Spletna modelarska šola
Za začetnike
Zgodovina
Modelarstvo
Balonarstvo
Jadralna letala
Motorna letala
Slovenski konstruktorji
Zgodovinski članki
Knjiga
Najbolj brano
Zadnji prispevki
Anketa
Koliko modelov ste že zgradili?
 
Gostovanje
Anja
Andraž
 
Aktualno
Na naslovu www.2r.si nastaja prenovljena spletna stran,
ki bo po dokočanju zamenjala to na naslovu www.modelarstvo.si
 
Modelarstvo arrow Jadralna letala arrow KB-1 Triglav
 
KB-1 Triglav Natisni
KB-1 Triglav
Leto izdelave: 1948, Konstrukcijski biro Ljubljana

Konstruktor: ing. Jaroslav Koser in ing. Stojan Hrovat
Konstrukcija: lesena
Razpetina: 15 m
Dolžina: 6,83 m
Namen: jadralno letalo olimpijske klase

KB-1 Triglav
Leta 1947, je republiški odbor za športno letalstvo Slovenije, razpisal natečaj za izdelavo jadralnega letala olimpijske klase. V natečaju je sodeloval zavod "Letov" iz Ljubljane pod vodstvom F. Šusteršiča, skonstruirala pa sta ga konstruirala študenta tehnične fakultete iz Ljubljane, Jaroslav Koser in Stojan Hrovat.
KB-1 Triglav
V skromnih prostorih Konstrukcijskega biroja v Ljubljani je leta 1947 začela nastajati konstrukcija našega povojnega jadralnega letala z oznako Kb–1. To je bilo 15 metrsko jadralno letalo olimpijske klase, izdelano v ljubljanski tovarni LETOV. Prvi polet letala je bil v letu 1948. Letalo je bilo zelo priljubljeno med jadralnimi piloti, ki so z njim dosegali zadovoljive rezultate. To letalo je tovarna izdelovala v seriji.
Detajl kabine na KB-1 Triglav
Krilo ima v korenu profil
Go549 ("pollaminaren profil!")odebeljen na 16% (zaradi trdnosti krila), ki na koncu prehaja v profil N6. Skupno aerodinamično in geometrijsko zvitje znaša 7°. V lom krila znaša 4° in piloti so dejali da "lepo leži v zavoju".
KB-1 v Lescah
KB-1 v Lescah
Krilo ima glavni in pomožni nosilec, ki se stikata na krilnem zaključku in tvorita močno trikotno konstrukcijo.
Glavni nosilec je škatlaste konstrukcije in zdrži 12 kratno obremenitev v v primeru izvlačenja iz pikiranja in 10 kratno negativno obremenitev. Torzijski nos ima vezano ploščo postavljeno pod kotom.
Trup je ovalnega preseka in je grajen kot nosilna oplata iz vezane plošče z notranjimi rebri in tremi vzdolžnicami (ena spodaj, dve zgoraj ob vsaki strani po ena).
KB-1 Triglav
Konstruktorja ob KB-1

Hitrostna polara letala
Hitrostna polara letala
Višinski stabilizator je pritrjen na trup zadaj z vodoravnim sornikom in spredaj z vijakom, s katerim je tudi možno nastavljati vpadni kot repa (seveda na zemlji).
Zračne zavore so tipa HS. (podobno kot na Blaniku)
Preizkusne polete so naredili piloti: Lakovič Slavko, Milan Borišek, Pavle Crnjanski, Jaroslav Koser, Hrovat Stojan, Hilinger Franc, Tomo Polanc in Jeras Marko.
Triglav pred štartom v Lescah
Triglav pred štartom v Lescah

 
< Nazaj   Naprej >

 
 
 
Glavni meni
Modelarstvo
FPV letenje
Moji modeli
Načrti
Moja vzletna steza
Kit kompleti
Članki in nasveti
Modelarski krožek
Alpski pokal ALC
Načrti za otroke
Video filmi
Programi
Dogaja se
2R fly Forum
2R fly forum celostranski
FPV forum
Blog
Mali oglasi
Kazalo strani
Prijava na forum





Pozabil geslo?
Registracija Registriraj se
Obiskovalci
Obiskovalci: 1,284,653 (started: 2006-01-01) Obiskovalci danes: 162 Obiskovalci vceraj: 328 Obiskovalci na dan: Ø 300.05 Max. visitors per day: 1,391 (at (date): 2013-12-04) Max. page views per day: 18,882 (at (date): 2015-12-03) Page views: 8,803,329 Page views today: 511 Page views yesterday: 713 Page views per day: Ø 2,056.17 Page views per visitor: Ø 6.85 Online: 2 Obiskovalci Max. online: 71 (at (date): 2013-08-05, 13:34:08) Page views this page: 4,165 Your own page views: 2 JavaScript enabled: 0% (c) 2006 www.joom.la
Vreme

Vir: rtvslo.si
 
Optimizacija spletne strani, objava novosti tudi na Slovenski digg in web-strani.si