Zadnje objave

Barvanje modela Demon

Izgotovljen model DemonPri tem modelu je zanimivo to, da se je najprej porodila ideja kako pobarvati model, kasneje pa šele ime Demon. Ker ima dan dve strani – dan in noč, ali svetlo in temno stran, sem na spodnji strani upodobil noč, na zgornji pa dan. Ponoči po zraku letajo čarovnice, netopirji …, podnevi pa letala. Ozadje ponoči je pravljični gozd s skrivnostno vilo, kjer straši, podnevi pa vrvež na letališču.
Spodnji del krilaPred barvanjem je bilo treba najprej pripraviti površino. Najmanj problemov je predstavljal trup, ki je narejen iz karbonske tkanine v kalupu. Površino sem samo zmatiral z vodobrusnim papirjem. Krila in stabilizatorji so narejeni iz zvakuumirane balse na stiroporno sredico. Tu je priprava površine vzela kar nekaj časa. Višinski stabilizatorCelotno balso sem temeljito obrusil in prelakiral z nitro lakom. Ko se je lak dobro posušil sem ponovno obrusil vse iveri, ki so se postavile pokonci. Na to površino sem nato z nitro lakom prilepil japonski papir, da sem zaprl pore v balsi. Tako prekrite površine sem nato 3-krat prelakiral z nitro lakom, ki sem mu primešal smukec. Sledilo je brušenje in glajenje površine. Najprej sem uporabil brusni papir zrnatosti 400, da sem hitreje zagladil črte, vidne od čopiča, za konec pa še zrnatost 600. Tako pripravljeno površino sem spihal z zračno pištolo in obrisal z mehko krpo, namočeno v špirit.
Naslednji korak je bilo barvanje ozadja slike. Uporabil sem pištolo za brizganje s šobo premera 1,5 mm. Najprej sem čez celo krilo nanesel svetlo barvo in nato temnejšo. Da sem pobarval cel prehod, sem uporabil štiri odtenke barve iz svetle do temne. Prvo svetlo barvo sem nanašal čez celo krilo tako, da je bila vsa površina enakomerno pobarvana. Naslednje nanose pa sem nanašal z redkejšo barvo, majhnim odvzemom barve (zaprta igla) in z odprtimi stranskimi odprtinami za zrak, ki barvo bolj široko razpršijo.
Višinski stabilizatorKrilo zgorajDokončano krilo
Postopek barvanja prehoda sem ponovil na obeh straneh krila in stabilizatorjih, le, da je na zgornji strani narejen prehod iz rumene v temno rdečo, na spodnji pa iz svetlo modre v temno modro. Na prednjem robu rdeča barva tako potemni, da se prelije iz temno vijolične v temno modro.
Rezanje maske v folijoV času, ko se je površina sušila, sem iz samolepilne folije izdelal masko za kasnejše barvanje. Uporabil sem navadno samolepilno folijo ker mi je bila pri roki. Danes bi raje vzel transportno prozorno folijo, ki se uporablja za prenašanje nalepk na površino. Takrat še nisem imel na razpolago rezalnika za folije, zato sem vse maske izdelal na roko. Lepljenje maskeVse konture sem najprej narisal na papir v naravni velikosti in ga položil na kopirno mizo z žarnicami. Preko papirja sem položil folijo in jo utrdil s koščki lepilnega traku, da se ni premikala. Zaradi svetlobe pod folijo, so se skozi folijo lepo videle konture na papirju. Z ostrim skalpelom sem narahlo razrezal folijo po konturah in odstranil odvečno folijo. Odstranjevanje transportne folijeNa tako izrezano šablono sem nanesel transportno folijo in jo s pomočjo gumijastega valjška nanesel na krilo. Tako sem oblepil vsako polovico krila posebej. Na sredini krila, kjer se nahaja še del trupa, pa sem nalepil prozorno folijo in nanjo z alkoholnim flomastrom narisal mostiček, ki ponazarja povezavo med obema deloma. Na trupu namreč nisem želel barvati dekorja iz krila. S skalpelom sem narahlo zarezal folijo in odstranil odvečni del. S skalpelom ni potrebno zarezati skozi folijo, da se zareza ne pozna na podlagi, pač pa le do polovice debeline folije. Kasneje, ko odstranimo odvečni del folije se preostala debelina sama gladko odtrga po konturi.
Ročno izrezovanje maskeZaščita površineOstalo površino krila, ki je ostala nezaščitena, sem prekril s časopisnim papirjem. Tu je treba biti pazljiv, da se zaprejo vse luknjice, saj barva najde še tako majhno luknjo in nam pokvari površino.
Sledilo je pripravljanje airbrusha in barv. Pri barvanju lune na spodnji strani se je takoj pojavil problem. Na temno modro podlago sem želel narisati svetlo rumeno luno. Če bi takoj barval z rumeno barvo preko modre, bi se rumena luna spremenila v zeleno. Da bi dobro prekril modro podlago bi moral nanesti debel sloj barve, kar pa pri barvanju modela ne pride v poštev. Zato sem luno najprej pobarval z belo barvo in počakal, da se je barva dobro posušila in šele nato nadaljeval z rumeno. Tako sem z dvema slojema barve dosegel željen učinek.
Na zgornji strani, kjer je podlaga barvana s prehodom iz rumene preko oranžne v rdečo, ni bilo problemov z barvanjem zahajajočega sonca, ki je podobne barve.
Priprava barveBarvanje luneZadnji rob krila
Barvanje eleronov
Najlaže je bilo barvati črne konture na zadnjem robu krila, saj že tanek sloj barve lepo prekrije podlago. Nekoliko zamudno delo je predvsem s tem, da so eleroni ločeni od krila. Zaščita spoja in ujemanje dekorja pobere kar nekaj Odstranjevanje maskečasa.
Tako pobarvani risbi je treba čim prej odstraniti maske, da se spoj barve še lepo zalije nazaj. Za odstranjevanje folije sem uporabljal navaden sušilnik za lase, ki samolepilno folijo in njeno lepilo ravno prav zmehča, da se brez napak odstrani iz površine.
Barvanje detajlovSledilo je barvanje manjših detajlov, za katere sem uporabil manjše maske. Ker sem barval z airbrushem, ni bilo treba zaščititi celotnega krila pač pa samo lokalno, saj je curek barve zelo majhen.Dokončan detajl Po barvanju ostrih robov sem odstranil masko in s tankim curkom barve zmehčal robove. Največji efekt je dobila luna, ko sem po robu nanesel nekaj rumene barve in s tem ojačal sij.
Tako pobarvan model je bil v fazi za končno lakiranje. Uporabil sem dvokomponentni brezbarvni avto lak in ga nanesel na celotno površino modela. Barve so dobile večji kontrast, površina pa je postala gladka.
Za konec barvanja sem s postopkom sitotiska natisnil še nekaj napisov na modelu. Napise sem oblikoval na računalniku in jih natisnil na paos papir. Za nekaj časa sem jih postavil v kartonsko škatlo, v katero sem nakapljal nekaj kapljic triklora. Škatlo sem zaprl in počakal, da hlapi triklora dodobra potemnijo toner laserskega tiskalnika. Sito sem namazal s svetlobno občutljivo emulzijo in jo posušil s fenom. To delo je bilo treba narediti v slabši svetlobi. Na mizo sem postavil 500 W halogenski reflektor in nad njega na dve konzoli steklo. Na steklo sem postavil paos papir z napisi, nanj pa sito in ga na zgornji strani obtežil, da se je cela površina sita lepo prilegla na papir. Osvetljeval sem 3 minute, nato pa pod tušem spral sito. Mesta, ki niso bila osvetljena so se v vodi lepo sprala in nastalo je sito za tiskanje.
Nastavljanje sitaNanašanje barveTiskanje z gumo
Potiskan napisSito sem fiksiral na stojalo, nanj pa del, ki sem ga želel potiskati. Na sito sem nanesel barvo in jo z gumo potegnil prek napisa na situ. Tam, kjer je napis, so v situ luknjice, naokrog pa površino zapolnjuje emulzija. S potegom barve preko sita se barva skozi luknjice v situ prenese na površino in tako nastane kvaliteten odtis. Barva za sitotisk je zelo odporna na modelarsko gorivo in praske, zato je ni treba še dodatno zaščititi.
Model je tako pobarvan in sledi le še vgradnja delov. Ker je treba pred barvanjem vsem delom že izdelati vse nosilce, odprtine …, je sedaj motaža veliko lažja.
Pogled od spredajPokrov motorjaRepno kolo

Preberi si še nekaj o tem modelu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ponudba kompletov