2R design
Grafično oblikovanje
Razrez in montaža nalepk
CNC rezkanje
Laserska obdelava
Modelarstvo
Modelarske kategorije
Akrobacije
Aerodinamika
Spletna modelarska šola
Za začetnike
Zgodovina
Modelarstvo
Balonarstvo
Jadralna letala
Motorna letala
Slovenski konstruktorji
Zgodovinski članki
Knjiga
Najbolj brano
Zadnji prispevki
Anketa
Koliko modelov ste že zgradili?
 
Gostovanje
Anja
Andraž
 
Aktualno
Na naslovu www.2r.si nastaja prenovljena spletna stran,
ki bo po dokočanju zamenjala to na naslovu www.modelarstvo.si
 
Modelarstvo arrow Aerodinamika arrow 3. Akcija in reakcija zraka
 
3. Akcija in reakcija zraka Natisni
Vse sile, ki med letenjem delujejo na letalo nastanejo zaradi lastnosti zraka, ki ima svojo maso. Da letalo lahko leti, se mora na njem pojaviti sila, ki je nasprotna sili teže, njena velikost pa mora biti večja ali enaka teži letala. Krilo med letenjem skozi zrak v njem ustvarja motnjo. Vsi ostali deli letala to motnjo samo še povečujejo in zmanjšujejo energijo letala. Večji strošek energije zahteva tudi večjo dvižno silo ali pa se učinkovitost letala zmanjša. Letalna sposobnost letala je odvisna od treh osnovnih faktorjev; količini zraka ali njegovi specifični teži, velikost letala in hitrost letenja skozi zrak.

Vpliv nadmorske višine
Vpliv nadmorske višine na vzgon.
Specifična teža zraka
Zrak je mešanica plinov, večinoma kisika in dušika. Predstavljajmo si, da je zrak sestavljen iz ogromnega števila molekul, ki so zelo nemirne. Merilo za molekularno gibanje je temperatura zraka, pri nizki temperaturi se molekule gibljejo počasneje kot pri višji. Trki in gibanje molekul povzročajo določen tlak na predmet. Večje je število molekul v zraku, tem večjo specifično težo ima. Specifična teža zraka se odraža v kilogramih na kubični meter, v enačbah pa se uporablja osnovna vrednost 1.225 kg/m3. Pri aerodinamiki nizkih hitrosti ni potrebno upoštevati molekularne strukture zraka, ker se zrak pri majhnih hitrostih ne stiska, zato ga smatramo kot nestisljiv plin.
 
Velikost modela
Velikost modela in motnja v zraku.

Velikost modela
Velik model med letenjem ustvarja veliko motnjo v zraku, zato proizvaja več vzgona in upora, kot majhen model pri isti hitrosti. Večji razpon krila izpodriva večjo maso zraka kot manjša krila. Razpon krila in njegova nosilnost glede na težo je zelo pomembna. Velikost modela se najlažje izraža po površini krila, najpogosteje uporabljena enota v enačbah je m2, na splošno pa se pri modelih raje uporablja enota dm2.

Hitrost modela
Hitrost modela in motnja v zraku.
Hitrost modela
Večja hitrost modela ustvarja daljšo motnjo v zraku kot manjša hitrost letenja. Najpogosteje uporabljamo enoto km/h, v enačbah pa uporabljamo enoto m/s.

 
< Nazaj   Naprej >

 
 
 
Glavni meni
Modelarstvo
FPV letenje
Moji modeli
Načrti
Moja vzletna steza
Kit kompleti
Članki in nasveti
Modelarski krožek
Alpski pokal ALC
Načrti za otroke
Video filmi
Programi
Dogaja se
2R fly Forum
2R fly forum celostranski
FPV forum
Blog
Mali oglasi
Kazalo strani
Prijava na forum





Pozabil geslo?
Registracija Registriraj se
Obiskovalci
Obiskovalci: 1,275,947 (started: 2006-01-01) Obiskovalci danes: 210 Obiskovalci vceraj: 295 Obiskovalci na dan: Ø 300.03 Max. visitors per day: 1,391 (at (date): 2013-12-04) Max. page views per day: 18,882 (at (date): 2015-12-03) Page views: 8,778,886 Page views today: 950 Page views yesterday: 886 Page views per day: Ø 2,064.33 Page views per visitor: Ø 6.88 Online: 3 Obiskovalci Max. online: 71 (at (date): 2013-08-05, 13:34:08) Page views this page: 6,500 Your own page views: 22 JavaScript enabled: 0% (c) 2006 www.joom.la
Vreme

Vir: rtvslo.si
 
Optimizacija spletne strani, objava novosti tudi na Slovenski digg in web-strani.si