2R design
Grafično oblikovanje
Razrez in montaža nalepk
CNC rezkanje
Laserska obdelava
Modelarstvo
Modelarske kategorije
Akrobacije
Aerodinamika
Spletna modelarska šola
Za začetnike
Zgodovina
Modelarstvo
Balonarstvo
Jadralna letala
Motorna letala
Slovenski konstruktorji
Zgodovinski članki
Knjiga
Najbolj brano
Zadnji prispevki
Anketa
Koliko modelov ste že zgradili?
 
Gostovanje
Anja
Andraž
 
Aktualno
Na naslovu www.2r.si nastaja prenovljena spletna stran,
ki bo po dokočanju zamenjala to na naslovu www.modelarstvo.si
 
Modelarstvo arrow Aerodinamika arrow 1. Uvod v aerodinamiko
 
1. Uvod v aerodinamiko Natisni
Aerodinamika in mehanika letenja se med seboj zelo prepletata, zato sem dolgo razmišljal,  kako bi ju obravnaval ločeno. Ker sta v določenih problemih zelo povezani in ju je treba obravnavati skupaj, sem se odločil, da ju tudi obravnavam skupaj. Upam, da mi tega ne bo nihče zameril.

Zakon gibanja
Vsa teorija aerodinamike temelji na zakonu gibanja. Ta zakon je jasno opisal že Isaac Newton. Vendar pa ti zakoni veljajo pod pogoji, da se telo giblje počasneje od hitrosti svetlobe. Kvantna fizika in relativna teorija nista potrebni za razumevanje aerodinamike.

Ravnotežje
pospeševanje med vzletom
Pospeševanje med vzletom.

Telo v ravnotežju se nagiba, da bi tako tudi ostalo. Vse sile, ki delujejo na telo so v ravnotežju. Miza na tleh je v ravnotežju, kakor tudi vsi predmeti, ki se ne gibljejo. Avto pri mirovanju je v ravnotežju, pa tudi kadar se enakomerno giblje brez pospeševanja ali zaviranja. Tudi letalski model v ravnem letu s stalno hitrostjo je v ravnotežju in teži k enakomernem gibanju. Podobno je, kadar se model vzpenja ali spušča v ravnem letu s stalno hitrostjo.

Pospešek, masa in sila
vztrajnost med spuščanjem
Vztrajnost med spuščanjem.

Vsaka sprememba hitrosti ali smeri modela v letu zahteva določeno silo, da primerno zmoti ravnotežje. Velikost sile, ki je potrebna, da ustvari določen pospešek za spremembo hitrosti ali smeri, je odvisna od mase modela. Pri tem mase ne smemo menjati s težo, čeprav sta pogosto enaki. Teža je sila, ki jo ustvarja določena masa. Težo izražamo v Njutnih in jo izračunamo tako, da maso v kilogramih pomnožimo z 9,81. Predmet z veliko maso zahteva primerno večje sile za motenje njegovega ravnotežja kot predmet z majhno maso.
Vztrajnost v zavoju
Vztrajnost v zavoju.
Tak predmet ima prednost, da je manj občutljiv na sunke vetra, saj model z majhno maso spravi iz ravnotežja že majhen sunek vetra. Toda velika masa zahteva tudi večje sile za pospeševanje. Kadar je moteno ravnotežje, model pospešuje, zavira ali spremeni smer. To je lastnost mase, da pogoju vztrajnosti nasprotuje sprememba. V zavoju se model zaradi vztrajnosti poskuša nagibati k ravnemu letu. Zaradi spremembe smeri, kateri se upira masa modela, model izgubi hitrost in s tem višino. Da zavoj opravimo brez izgubljanja višine moramo model v zavoju pospešiti.

Akcija in reakcija
Vztrajnost med letom.
Vztrajnost med letom.

Tretji zakon gibanja trdi, da sta akcija in reakcija enaki in nasprotni. Ko model stoji na zemlji, sila teže deluje navzdol in je popolnoma enaka nasprotni reakciji zemlje. Enako se dogaja pri avtomobilu med enakomerno vožnjo, le da mora motor premagovati še silo trenja in upor zraka.
Model pri vzletanju potrebuje vlečno silo motorja, ki je nasprotna silam, ki želijo obdržati ravnotežje. Večja kot je vlečna sila motorja večji pospešek ima model. Z večanjem hitrosti modela se veča tudi upor, zato mora pri pospeševanju motor ustvariti večjo silo od upora. Kadar je vlečna sila motorja enaka uporu, model leti v ravnotežju, njegov let pa je raven pri stalni hitrosti. Pri ravnem letu sila teže deluje navpično navzdol, zato model za ravnotežje potrebuje še nasprotno silo vzgona, ki jo ustvarijo krila ali rotor helikopterja. Če je vzgon manjši od sile teže model pospešuje navzdol, to pa lahko ustavimo le s povečanjem vzgonske sile navzgor. Če se vzgonska sila izenači s silo teže, model ne bo zaviral pač pa bo brez pospeševanja nadaljeval let proti tlom. Za ustvarjanje ravnotežja potrebujemo večjo nasprotno silo, da premaga vztrajnost modela.

 
Naprej >

 
 
 
Glavni meni
Modelarstvo
FPV letenje
Moji modeli
Načrti
Moja vzletna steza
Kit kompleti
Članki in nasveti
Modelarski krožek
Alpski pokal ALC
Načrti za otroke
Video filmi
Programi
Dogaja se
2R fly Forum
2R fly forum celostranski
FPV forum
Blog
Mali oglasi
Kazalo strani
Prijava na forum





Pozabil geslo?
Registracija Registriraj se
Obiskovalci
Obiskovalci: 1,292,832 (started: 2006-01-01) Obiskovalci danes: 323 Obiskovalci vceraj: 295 Obiskovalci na dan: Ø 300.04 Max. visitors per day: 1,391 (at (date): 2013-12-04) Max. page views per day: 18,882 (at (date): 2015-12-03) Page views: 8,829,386 Page views today: 1,054 Page views yesterday: 785 Page views per day: Ø 2,049.09 Page views per visitor: Ø 6.83 Online: 3 Obiskovalci Max. online: 71 (at (date): 2013-08-05, 13:34:08) Page views this page: 6,700 Your own page views: 86 JavaScript enabled: 0% (c) 2006 www.joom.la
Vreme

Vir: rtvslo.si
 
Optimizacija spletne strani, objava novosti tudi na Slovenski digg in web-strani.si