Zadnje objave

11. maj 2008

PodaljškiSicer lepa nedelja za letenje, vendar preveč piha veter, zato sem se počasi lotil gradnje Extre. Pripravil sem podaljške za servote v krilih in jih namestil na svoje mesto. Zaradi oblike servotov sem moral ležišča v krilih po robovih malo pobrusiti. Povezave med servotom in ročico sem naredil kar togo brez nastavljanja, kar so mi omogočile klešče za krivljenje priključkov.
V trup sem zmontiral tudi servo za smer in ga z pletenicami povezal s smernim krmilom. Treba je biti pazljiv, saj priloženi pletenici nimata veliko rezervne dolžine. Z nekaj telovadbe je na koncu povezava kar lepo uspela.
Servo v krilu Servo za smer Pogoni na repu
Ojačitvene paličice Svoje mesto je dobil tudi servo za višino in tudi tukaj sem naredil togo povezavo. Ta serija modelov ima predviden ojačan višinski stabilizator z dvema karbonskima paličicama. Očitno se je višina izkazala za šibko. V trup sem zvrtal luknjice in vanje vstavil karbonske paličice, na stabilizatorju pa sem le zapilil utor in vanj zalepil paličice. Pri lepljenju sem ponovno preverjal vsporednost višinskega stabilizatorja s krilom. Svoje mesto je dobil tudi motor, ki sem ga privil na s tkanino ojačan nosilec. Ob straneh sem nalepil dva plastična usmerjevalnika zraka, ki zrak usmerjata na motor za boljše hlajenje.
Motor Copatki in kolesa Na podvozje sem privil copatke in kolesa. Kolesa sem dobil od kolega, ki jih je kupil v Lindingerju in so malo večja od originalnih ter občutno debelejša. Za vzletanje iz trave bo sigurno bolje. Čeprav je kolo debelejše pa vseeno lepo sede v copatek, moral sem le nekoliko predelati vijačenje. V originalu je mišljen copatek privit z matico, kolo pa na obeh straneh omejeno z okroglim nastavkom. Jaz sem na eni strani uporabil kar plastični distančnik.
Rezanje stirodura Luknja podvozja Zaprta luknja
Kaputaža Najbolj me je motila luknja v trupu, kjer je privito podvozje. Iz rumenega stirodura sem odrezal kos in ga opasal v odprtino. V grobem sem rezal z vročo žico, na fino pa kar brusil. Ko je kos lepo sedel v utoru sem preko njega nalikal kos folije. Nekaj časa sem porabil še za pritrjevanje kaputaže, nato pa sem na model nataknil krila. Nosilec krila – karbonsko cevko, sem moral za 5 mm skrajšati in krila so lepo sedla na svoje mesto. Problem je nastal, ko sem hotel krila fiksirati s priloženimi plastičnimi vijaki. Privijam in privijam, pa vijak nič ne prime. Na koncu ugotovim, da imajo ti vijaki premajhen premer navoja in kar spolzi skozi matico. Problem sem rešil s kovinskimi M4 vijaki. Model sem sestavil in vgradil sprejemnik, LiPo in vse skupaj povezal. Zbalansiral sem težišče, ki se je lepo izšlo brez dodajanja balasta. Malo sem se še poigral s programiranjem postaje in zadeva je gotova.
Vijak krila Sestavljen model Od zadaj
Ker se je zvečer veter čisto umiril se nisem več ukvarjal z nalepkami, ampak se mi je mudilo na prvi testni štart. Model sem nesel ven, da preverim še krivuljo za vrtljaje motorja. Vklopim akumulator, preverim hode in počasi dvignem obrate motorja. Preden pa motor doseže polne obrate pa zaropota, hitro ugasnem motor, vendar je škoda že narejena. Motor je zaradi svojega navora raztrgal požarno steno in propeler je lepo razmesaril prednji del kaputaže. Šele sedaj se vidi, da je laminiranje kaputaže zelo klavrno narejeno. Praktično je propeler snel vso smolo do tkanine.
Poškodovan nos Odtrgan nosilec Razmajan  del
Mislm, da se kej takega naredi še preden model okusi zrak. Sledila je analiza konstrukcije in odločil sem se, da bo nosilec motorja dobil novo požarno steno iz avio špera in ne iz topola kot original. Ker vsa sila nosilca motorja pritiska na prvo rebro, ki je oblepljeno le z balso in še to z narobe postavljenimi letnicami, se je vse skupaj razrahljalo. Dobro da model ni raztrgalo v zraku. Naredil bom nekaj modifikacije in ojačal konstrukcijo ne da bi preveč povečal teže. Uf pa je spet eno brez veze delo. Jah, na napakah se učimo in tudi to sodi k modelarstvu.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.