Zadnje objave

1. letalski miting v Ljubljani

26. junija 1927 je upravni odbor aerokluba Ljubljana pripravil prvi letalski miting, ki je bil po obsegu največji v Jugoslaviji. Na njem so sodelovali najboljši vojaški letalci.
dr. Stane RapeUprava kluba se je pred mitingom dogovorila s poveljstvom v Petrovaradinu in z vodstvi letalskih enot v Novem Sadu in Zagrebu, da se bo mitinga udeležilo osem vojaških letal z najboljšimi posadkami. Že dan pred mitingom v soboto 25. juniija, so v Ljubljani nestrpno pričakovali obljubljena letala. Na vojaškem vadbišču med Mostami in Devico Marijo v Polju se je zbralo veliko ljudi. Navdušenje pa je nekoliko splahnelo, ko je začelo rositi. Zato sta letalca Zdenko Gorjup in dr. Stane Rape poletela nad mesto in raztrosila letake. Deževalo je ves večer in skoraj vso noč in kazalo je, da mitinga ne bo. Zjutraj pa je Ljubljano obsijalo sonce, nebo se je razjasnilo in nad 30.000 gledalcev je na pripekajočem soncu pričakovalo začetek mitinga.
Ob 16. uri sta zabrnela motorja dvoje letal devoatine, ki sta ju pilotirala znana piloota-lovca Pavel Cenčič in Ernest Turko. Gledalce sta navdušila z mojstrskimi in drznimi akrobacijami. Naslednja točka bi moral biti skok s padalom. Na zahtevo majorja Crvenčanina pa so pričeli voziti potnike. Samo srečni izžrebanci so smeli pod nebo. Prednost so imele ženske. Vojaška letala BrandenburgPoleti so trajali skoraj dve uri, vsako letalo pa je prepeljalo po 12 potnikov. Nato je nastopil Leonid Bajdak, po rodu Rus in junak poleta v Indijo. Z vojaškim letalom Potez XXV je predstavil nekaj akrobacij. Gledalce je navdušil s preletom letališča komaj meter nad tlemi, takoj nato pa se je z veliko hitrostjo dvignil 300 do 400metrov visoko.
letalo KlemmZadnji so se dvignili piloti Gorjup, Rape in Bajdak s padalcem pilotom Francem Egerjem. Dvignili so se v skupini in preleteli letališče. Iz Bajdakovega letala je skočil padalec, ki se je nekajkrat prekopicnil, nato pa obvisel pod velikim belim padalom. Veter ga je zanesel na obdelano zemljišče, navdušeni gledalci pa so pogumnega padalca prinesli na letališče. Letalo Klemm
Na mitingu so zbrali 120.000 dinarjev in s tem omogočili nakup letala Klemm L-20, ki ga je izdelovala Tovarna lahkih športnih letal v Mariefeldu. Letalo naj bi prepeljali po železnici že okrog 20. septembra in se tako izognili muhastemu jesenskemu vremenu in tveganemu preletu Karavank. Dobava letala se je zavlekla do 10. oktobra. Na jeseniški železniški postaji pa so nastale težave, ker iz Beograda niso sporočili, da za letalo ni treba plačati carine. Mučno situacijo je rešil postajni restavrater Ozvald,ki je položil kavcijo 40.000 din in tako pospešil prevzem letala. V zapregi z avtomobilom so letalo prepeljali na travnik blizu Vrbe. Po opravljeni montaži in pregledu letala je pilot Gabrijel Vodišek, ki se je prešolal za letenje v tovarni, poletel nekajkrat okoli Vrbe, nato pa z Rapetom proti Ljubljani. Pri pristanku v Šiški se je zaradi močnega bočnega vetra poškodovalo podvozje.
Aeroklub je z nakupom letala omogočil klubskim pilotom urjenje in šolanje novih učencev. Letalo so uporabljali tudi za propagandne namene.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ponudba kompletov